tag:blogger.com,1999:blog-37599801.post1812883721824148623..comments2023-12-12T17:40:12.722+01:00Comments on Notes d'opinió: El projecte BaselgaFerran Ruiz Tarragóhttp://www.blogger.com/profile/12168249652114255355noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-37599801.post-48607436840229316132012-01-17T23:27:23.630+01:002012-01-17T23:27:23.630+01:00Una manera d'aportar llum a les parts més amag...Una manera d'aportar llum a les parts més amagades de qualsevol sistema és justament il·luminar-les des d'una altra perspectiva. És una de les ocupacions preferides del pensament lateral o divergent, també conegut com 'creatiu'. T'ho agraeixo, no només que llegissis l'entrevista al doctor Baselga en clau educativa, sinó també que compartissis aquest excepcional enfocament. Com ja t'han dit, resulta inspirador. <br /><br />"L'esperança és el somni de l'home despert".<br /><br />AristòtilBegonya Folchhttps://www.blogger.com/profile/18180222376957380467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37599801.post-8758426572971611242010-10-18T19:19:02.995+01:002010-10-18T19:19:02.995+01:00Gràcies Ferran,
els teus "post" i les te...Gràcies Ferran,<br />els teus "post" i les teves "xerrades" sempre m'inspiren, em posen "en marxa". Gràcies!!!<br />Si que és veritat que hi ha molta feina, i esgotadora, a fer; i també és veritat que s'està fent molt i no es comparteix prou.<br />Crec que hauríem de crear ESPAIS BONS per a compartir, espais en els quals tothom hi és benvingut, des de científics, pràctics, famílies i estudiants, curiosos ... i cal discutir i fer-ho APASSIONADAMENT... i si, segurament podem reduir el temps a la meitat, com diu el Xavier.<br />Apa, a tirar-nos-hi de cap!!!<br />Fins aviat, Ferran. Esperarem més posts!<br />ImmaImma Reguanthttps://www.blogger.com/profile/12417216018430684906noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37599801.post-77715321436695515932010-10-17T19:29:31.431+01:002010-10-17T19:29:31.431+01:00Reflexió molt interessant i carregada de raó!! No ...Reflexió molt interessant i carregada de raó!! No pot passar tant temps des de les primeres experiències i bones pràctiques dels mestres pioners i/o de les investigacions pedagògiques i les pràctiques generalitzades a les aules. <br />Ens cal dissenyar cercles concèntrics cada cop més amplis de centres que de manera progressiva experimentin, difonguin i estenguin bones pràctiques i treballin conjuntament amb experts interdisciplinaris. L’experiència dels grups d’innovació del País Basc que pretenien amplificar i difondre experiències d’innovació a partir de 1000 primeres persones. Innovadores pot ser un exemple de difusió a partir d’uns grups inicials.Coral Regíhttps://www.blogger.com/profile/03163479985631086791noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37599801.post-1867989421623002362010-10-17T08:04:43.958+01:002010-10-17T08:04:43.958+01:00La distància entre universitat i escola (i fàbrica...La distància entre universitat i escola (i fàbrica, i hospital, i política...) és crònica, i enmalalteix les dues bandes. En el cas de l'educació,al meu entendre, la que surt perdent més és la universitat o la ciència. <br />L'educació, l'escola, la classe és un assumpte massa complexe, (inclús caòtic)com per que sigui fàcil la seva conceptualització, però en canvi la seva pràctica (on es barrejen sabers, actituds, instints, emocions, costums, imitacions, disciplines...)és possible. Massa variables a la vegada com per fer ciència avançada. A mi la expressió "ciències de l'educació" em sembla molt agossarada. Concediria que els estudis amb pretensió científica s'haurien de situar en una fase precientífica, on el que és realment productiu és la observació i la classificació. La experimentació ja demana una teoria, i això, encara és un camp minat. <br />Si volem que els voluntariosos estudis universitaris siguin útils a l'escola han de conectar amb l'escola, i haurien de centrar-se en observar què fan els mestres: allà està la saviesa, la praxi. Saviesa que és perd quasi totalment, que rarament es converteix en una tradició, en un estil. <br /><br />La comparació amb l'àrea sanitària és productiva: els mestres i professors podrien, al meu entendre,intentar també aprendre de la pràctica dels companys que triunfen, que gaudeixen de la professió, que realment eduquen. En aquest sentit encara no entenc com la nostra professió no practica la magnífica idea mèdica de les "sessions cliniques". No solament serviria per conrear sabers, sinó per formar els novells, fer una autoformació arrelada al dia a dia, i també per practicar una autoavaluació suau, diària, pràctica...<br />Crec que els Projectes Educatius de Centre, també guanyarien molt en relació amb la practica docent i perdrien aquests aires burocràtics inútils tant freqüents. <br />La ciència n'aprendria molt d'aquestes sessions.Marianonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37599801.post-74818095194649510452010-10-15T07:51:05.894+01:002010-10-15T07:51:05.894+01:00Benvingut de nou a l'activitat, Ferran!
Parles...Benvingut de nou a l'activitat, Ferran!<br />Parles d'utopia, relació teoria-pràctica, treball en equip compartint competències i sabers diversos, massa crítica... <br />Què interessant és ser docent en aquest context que descrius!<br />Crec que molts docents hem viscut experiències al centre que, encara que només tinguessin una mica de tots aquest elements, ens han permès aprendre/compartir altres maneres de fer (més reeixides), que ens han fet apreciar la nostra feina...<br />Per què ens costarà tant mantenir, compartir, donar valor a les bones pràctiques?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37599801.post-38584343474922864442010-10-14T20:40:51.730+01:002010-10-14T20:40:51.730+01:00Com ja ens tens acostumats, gran reflexió Ferran. ...Com ja ens tens acostumats, gran reflexió Ferran. Com tu dius, curt però es pot dir molt en poques paraules ben endreçades.<br />L'objectiu és clar: cooperar, col•laborar, treballar en equip. Curiosament "treballar en equip" és la primera habilitat que les famílies volen que el seu fill/a adquireixi a l'escola, segons una enquesta del Javier Martínez Aldanondo (http://www.documentalistas.org/colaboradores/firmas/p3/jm_aldanondo46.php).<br />I ara ve la pregunta: com podem fer per esperonar el professorat que, amb moltes experiències d'èxit a l'aula acumulades i molta feina ben feta, mostra reticències a compartir-les segurament per que creu que no són importants per a altres companys i companyes? Això ajudaria a que els companys aprengessin altres maneres de fer i, per qué no, a millorar-les.<br />El curs passat un company docent deia que si els 'llibres digitals' se'ls havia de muntar cadascú, no el tindria ni en 10 anys. Un altre li va aclarir: 'si ho fem plegats, només en trigarem 5'. Aquesta és la línia.<br />x.f.xavier.suñéhttps://www.blogger.com/profile/13636716819747124124noreply@blogger.com